неделя, 14 декември 2008 г.

#2 Пристрастно — II част - за "гейподобния портрет" и гъшия дроб

Ето и продължението на дискусията от тази седмица:



А ето и "гейподобния" портрет на Васил Левски:



Не забравяй да проследиш и първата част на дискусията.

21 коментара:

  1. Определението е точно. Струва ми се, че авторът който е рисувал портрета най-вероятно си е мислил за Ферхойген или за нещо гейско :))

    ОтговорИзтриване
  2. Според мен си е съвсем класически портрет от бг художник. Нищо особено не виждам, камо ли нестандартни ориентации

    ОтговорИзтриване
  3. За първи път чувам някой да набеждава произведение на изкуството в сексуално влечение към мъже...

    Засегнатият художник може без никакъв проблем да даде клеветника под съд. Ако в Бг жалбата не мине, то в европейския съд със сигурност ще направят необходимото. Това си е чиста проба дискриминация.

    ОтговорИзтриване
  4. Доста тьпо занимание за хора без работа.Трябва нещо да не си сьвсем в ред, за да свьрзваш образа на Левски с гей.

    ОтговорИзтриване
  5. Ами щом ,както казва художника, никой не знае какво е истинското лице на Левски, хайде на авантата- всеки може да го рисува/особено ако е учил за художник/ както си иска и да го представя за "творчески подход" към темата.
    Остана ли в България неосквернена историческа личност?

    ОтговорИзтриване
  6. Абе, не ми харесва как е нарисуван и това е.
    Не съм длъжен да го харесвам така, харесвам си го по традиционния начин и с традиционното излъчване- леко тъжен, малко замислен и определено без червило...

    ОтговорИзтриване
  7. Ами поне моето вътрешно усещане е, че в българското общество и съзнание има много неосквернени исторически личности. Неосквернени дотам, че ние не знаем какви хора реално са били те, а съдим за тях по някакъв догматичен образ, създаден от историографията ни.

    Левски е велик българин, навярно най-великият, но той е дори по-велик с истинския си образ, с това колко човечен и земен е бил.

    И според мен един нормален човек може да ни служи много по-добре като модел за подражание за достоинство, отколкото един недостижим светец, в какъвто май сме го превърнали.

    А Балтазар Иванович е напълно прав за себе си. Но спорът е по съвсем друга линия и е принципен.

    Да си спомним думите на Волтер: "Може да не ми харесва това, което казваш, но ще се боря до смърт за правото ти да го кажеш" (може би цитатът не е точен)

    ОтговорИзтриване
  8. Този цитат е в основата на свободата на словото и на съвременната демокрация.

    ОтговорИзтриване
  9. И на мен не ми харесва,но само това ли е , вижте паметника на Св.К.Охридски пред университета-колко пъти му се нанася главата в тялото-златното сечение... ами църквата на Ванга в Рупите?

    ОтговорИзтриване
  10. 100% съгласен с Господин И. Левски е исторически субект и трябва да подхождаме към него научно, а не сантиментално. И въобще тази афера ми напомня за нарисувания от Пикасо портрет на Сталин - художникът се скарал с комунистите, защото те искали от него да нарисува не човек, ами божество. Така че ценното в ТОЗИ портрет на Левски е, че чупи митологемата за светеца-революционер, както и догмата за рисуването на портрети.
    http://langelot.blog.lemonde.fr/files/2007/03/stalinepicasso.1175003537.jpg

    ОтговорИзтриване
  11. Сандо,не знам как точно "чупи митологемата за светеца-революционер", но от известното за нравите и мирогледа през 19-ти век знам, че не се е гледало с добро око на следните неща
    - носене на украшения от мъже - ланци, пръстени и други подобни бижута
    - носене на ръкавици - "облякъл си е ръцете, като госпожица"
    - червене на устните с червило

    Както и да гледаме на Левски, като се съобразим с епохата е видно, че начинът, по който е изобразен тук е абсурден.

    ОтговорИзтриване
  12. Абсурден е за онази епоха, но не за сегашната. Между другото, след като всички са свикнали с чернобялото изобразяване на национални герои, този насила твърде цветен проект е контрапункт, което е интересно (не говоря за художествените качества). Така че това е един неособено добър арт експеримент, който е събудил неочаквана реакция у шефа на изложбата.

    ОтговорИзтриване
  13. И най-големия гей да е бил. Едва ли някой от съвременните му сънародници е достоен дори косъм от та**ците му да близне.

    Левски - един велик българин!

    ОтговорИзтриване
  14. Така е Анонимен, съгласен съм. Но тогава какво отношение да имаме към портретите му?

    ОтговорИзтриване
  15. Ами, Балтазаре, прав си! На много неща се гледа с лошо око - и мен ме гонеха от час заради дългата коса и скъсаните дънки, така че знам какво имаш предвид. Иначе и Христос е бил с дълга коса и може би това е една от причините консервите да го разпнат.
    Има много велики хора като нашия Левски, който обаче не е светец, ами герой - истински, земен, човечен. Аз например се възхищавам на Виктор Юго - велик хуманист и творец... И фактът, че е бил женкар по никакъв начин не може да промени мнението ми за него, камо ли пък някакъв нескопосан портрет (а такива наистина има много)! В крайна сметка всеки рисува както може и както усеща нещата. Оттам-нататък всичко зависи от вниманието на публиката, а както е тръгнало, коментираният портрет скоро ще стане по-известен от Джокондата. Затова дайте да не бъркаме история с изкуство!

    ОтговорИзтриване
  16. Защо този път видеото е на Google Video -- заради дължината на видеото ли ?

    ОтговорИзтриване
  17. Да, с минутка повече е и затова. Ама нямаше как да го резна — трябваше да станат твърде много клипове.

    ОтговорИзтриване
  18. всъщност някой може ли да даде точно определение на "гейски" устни?
    БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ, смяташ ли че на този портрет Левски е с начервени устни?

    ОтговорИзтриване
  19. Така го е видял човекът, така го е нарисувал или пък толкова може. Че е грозно нарисуван портрет, да, ама нищо гейско не виждам в него. Пък и колко мъжествено изглеждащи гейове има. И въобще на кой му мина през ум това определение. И точно с тоя мотив да му свалят на човека картината от галерията?Направо ме върнаха години назад. А ако някой модернист, последовател на Пикасо, реши да нарисува Лемски, както си го представя? Ще може ли или трябва да иска специално разрешение от някого? И от кого? Изобщо тук се гледа май все още много примитивно и недемократично на изкуството. Ако някой ден БПЦ направи лъвски скок в разбиранията си и преодолее пъне мъничко тесногръдието си, та реши да го канонизира (Ей тук пише, защо не иска, за който го интересува - http://www.pravoslavie.bg/content/view/416/62/),та тогава нека тя да каже как ще е по канон.

    ОтговорИзтриване
  20. Превръщат България в гейска държава - и започват да преусмислят и миналото ни...,
    в най-прочутите анаLдолски традиции...
    След Левски се очаква да осмислят \омаскарят\
    и Кан Аспарух и т.н....
    В крайна сметка /за съжаление /
    много от българите ДНЕС мислят със своите задници.., тъй като техния Задник е заел най-високата точка на тялото им.

    Страхуват се да се надигнат да не би някой
    да ги поведе в атака.....
    Петър Комитов

    ОтговорИзтриване